Czujnik ciśnienia w oponach
Zbyt niski poziom powietrza powoduje nie tylko zmniejszoną stabilność podczas jazdy, zwłaszcza przy większych prędkościach. To także przyczyna podniesionego poziomu spalania i zużycia paliwa. Dlatego czujnik ciśnienia w oponach to wymóg przepisów UE. Każdy pojazd od roku 2014 musi być wyposażony w Tyre Pressure Monitoring System (TPMS). W około 70 % samochodów wyprodukowanych po tym czasie monitoring poziomu powietrza w ogumieniu zamontowany jest na stałe. Jednak oprócz systemu bezpośredniego, który wymaga zamontowania czujników w kołach, można skorzystać również z systemu pośredniego. Solidne urządzenia do pomiaru ciśnienia bez konieczności demontażu kół oferuje sklep internetowy xfelgi.pl.
Podstawowa różnica między systemem bezpośrednim a pośrednim polega na tym, że ten drugi działa, gdy samochód jest w ruchu. Monitorowanie stanu opon przebiega w nim dzięki analizie obrotów kół i stałej synchronizacji. Odczyt odbywa się za pomocą przenośnych urządzeń elektronicznych. Pośredni pomiar to doskonałe rozwiązanie w wypadku stałej wymiany kół na letnie lub zimowe. Dzięki temu felgi BMW i innych ekskluzywnych marek nie są narażone na uszkodzenie podczas instalowania czujników. W przypadku mobilnych urządzeń wystarczy sklonowanie ustawień z poprzedniego montażu kół - ważne, by każde z nich trafiło na swoje miejsce podczas kolejnej wizyty w serwisie opon. Dobre urządzenia powinny być wyposażone w system uśpienia w czasie pozostawania auta w bezruchu, dzięki czemu nie trzeba w nich wymieniać baterii podczas całego okresu eksploatacji pojazdu.